Alla inlägg den 3 april 2012

Av Erica - 3 april 2012 18:44

Okej, måste erkänna att jag smygbloggar lite. Får sota för det sen antagligen.

Tomas är ute och sliter med vitrinskåpet som i sinom tid ska bli klart ska ni se. Jag har lagat mat, diskat och städat istället, fram till nu vill säga. Vi håller hårt på våra könsroller, idag iallafall ;)

Direkt efter jobbet var vi å tittade på lite utemöbler, jösses vilken djungel och framför allt jösses vilken dålig kvalitet på saker å ting. Någon som vet ett bra ställe med rediga utemöbler i trä?


Arbetat 2 dagar trots något envis förkylning men vad gör man? Vet ju att allt blir bara bökigare om man måste vara bort ett par dagar så lika bra att snyta sig i ärmen å köra. Förbrukar nog mer handsprit nu än vad jag har gjort på ett år.


Åter till jobbet, eller ämnet vård snarare. Ett hett tips ifrån mig till dig; bli aldrig sjuk! Och om du nu "måste" bli sjuk (nu pratar vi alltså sjuk på riktigt, inte förkylning, ryggskott å sånt trams) se till att ha ett fint nätverk runt omkring dig! Annars är du redigt utlämnad. Precis som inom alla andra yrkesområden sker prioriteringar. Vem ska vi satsa resurserna på? för pengarna räcker inte till alla och det är faktum. Det här har ju folk börjat förstå och därför tror många att de inte får den vård de förtjänar. Så börjar man skrika lite högre eller på annat sätt markerar, och är du stark, har backning från fler etc. jaa.. du får du kanske som du vill. Men är du tyst, lider mer i det gömda då förblir du där också så länge det inte gått så långt som livsuppehållande åtgärder. Det här är inte riktat till min arbetsplats specifikt utan åt det håll som sjukvården i Sverige är påväg rent generellt. Små steg närmare det upplägg som finns i USA. Tänkvärt.


Ska ta tag i lite mer här hemma nu så det blir fint lagom till påsk. Vem vet, kanske åker kameran fram och därmed lite bilder på hemmet också...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Erica, 25 år och en fantastisk tid i livet. Jobb som sjukgymnast och nyligen köpt hus med min sambo. Ska nu försöka få ner bild och text och dokumentera vardagen lite. Mest för min egen skull men den som vill får följa med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards