Alla inlägg den 11 april 2012

Av Erica - 11 april 2012 20:11

Så skönt med kortvecka. Undrar om inte arbetsmoralen hade varit högre om vi hade lite kortare vecka? Typ 7 tim. arbetsdag eller halvdag varje fredag? Eller ännu bättre ledig hela fredagen:)

Men de som aldrig jobbat 40tim/v hade nog klagat så småningom ändå. För sån är ju människan. Aldrig riktigt nöjd. Både en drivkraft och bromskloss det.. Gäller ju att inte fastna i det missnöjda hur länge som helst. Acceptans behövs ibland också. Inser ju att jag inte jobbat heltid så länge och redan önskar jag något bättre. Men jag har ett fantastiskt jobb, även om spänningshuvudvärken smög sig på vid patientmöte nr.10 idag, och då var de inte ens de sista.. Klaga måste man väl få göra, nån borde ju tycka synd om mig?!? ;)


Huvudvärken skulle sedan motas bort med träning men efter att ha varit rejält förkyld i en vecka och inte tränat så är det väl en underdrivt när jag säger att kroppen inte riktigt svarade. Frustrerande det där. Träningspasset blir ju galet mycket jobbigare om kroppen inte svarar på belastningen. Men psyket får sig en utmaning iaf. Som löpträningen i fotboll. Har ju Aldrig haft något löpsteg och det har inte varit någon ekonomisk stil direkt, men att inte vara sist, att aldrig ge upp, det sporrar! Nöjd efteråt också, fantastisk känsla.


Nu ska jag leta rätt på Tomas (ja visst, så stort bor vi) ;)

Föreslår att se serien Alcatraz på tv4 play innan det blir läge att somna ovaggad.


Ta hand om er, att må bra är inte alltid en självklarhet men en rättighet!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Erica, 25 år och en fantastisk tid i livet. Jobb som sjukgymnast och nyligen köpt hus med min sambo. Ska nu försöka få ner bild och text och dokumentera vardagen lite. Mest för min egen skull men den som vill får följa med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards