Alla inlägg den 21 april 2012

Av Erica - 21 april 2012 15:38

Arbetslördagen kom tillslut. Vi låg och drog oss i sängen ganska länge.. visste ju vad som väntade.

En god frukost och sedan drog Tomas för att handla mer slippapper medan jag målade ett lager på vitrinskåpsdörrarna, färgstänk som gör att de inte kommer bli helt hundra men orkar verkligen inte slipa å börja om - ska väl synas att det är hemmagjort? ;)

Tomas kom hem med slippapper och en gasolgrill så nu är vi redo för vår och sommar, solen vart är du?

Lunch, morotskaka, slipning, tvätt och målning.. sa jag slipning? Det är Tomas som helt klart drar det tyngsta (och smutsigaste) lasset får jag erkänna.

Det kommer att bli helt fantastiskt bra men mycket jobb helt klart.


Nu har jag nog förtjänat mig ett varmt bad, får se om karln lessnar snart så man slipper försöka slappna av till det mindre underbara ljudet av slipmaskin.

Ikväll ska jag iväg på lite födelsedagsfest, får bli en lugn sådan och bilen dit. Utgång tar jag en annan gång!


                             

Hallen och trappen som den såg ut då vi flyttade in. Furu med sliten plastmatta.

                               

Plastmattan borta, mycket lim kvar på några trappsteg. Mycket material blir det..

         

Nu är halva bottenvåningen inplastad. Jag har tagit ansvar för pinnarna och matlagningen. Morotskaka är mumma!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Erica, 25 år och en fantastisk tid i livet. Jobb som sjukgymnast och nyligen köpt hus med min sambo. Ska nu försöka få ner bild och text och dokumentera vardagen lite. Mest för min egen skull men den som vill får följa med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards